Monday, February 28, 2011

Amalan Berterima kasih

Amalan berterima kasih adalah satu amalan yang mulia. Amalan berterima kasih  ini selalu saya dan pelajar-pelajar UPSI yang lain lakukan setiap kali menaiki bas untuk ke dewan kuliah.  Saya sendiri tidak pernah lupa untuk berterima kasih kepada pemandu bas yang selalu membawa saya untuk ke dewan kulian. Saya sangat berterima kasih kepada pemandu-pemandu bas ini kerana tanpa mereka saya tidak dapat sampai ke dewan kuliah kerana saya tidak mempunyai pengangkutan lain  selain menaiki bas sahaja untuk ke dewan kuliah: Contohnya dapat dilihat melalui situasi berikut yang saya lihat melalui pelajar yang lain.
Pelajar A              :  Terima kasih pak cik
Pemandu bas    :  Sama-sama
Pelajar B              : Terima kasih ya
Pemandu bas    : Sama-sama

Rumusannya di sini kita janganlah terlalu sombong dan malas untuk berterima kasih kepada orang yang telah banyak membantu kita.

No comments:

Post a Comment